6 jul 2009

RESPIRALIA 2009 , VOLTA A FORMENTERA '09 CONTRA LA FIBROSI QUISTICA

t

A la fi arriba el dia 2 de juliol,,,, el dia esperat,,,, la sortida del vaixell cap a Formentera era cap a les 8'00 h am, des de Dènia, aixi que cap a les 6, agafe la maleta que per cert anava junt a la bici de muntanya,,, quina bogeria,,, veritat???
Tot i aixo vam poder vore al cap de Barbaria , el port de la Savia, els encants de Formentera,, la posta de Sol,,, en fi,,, tot allo que te Formentera que a un fa que li agrade tornar a anar .

El dia 3 començava la prova,,, Respiralia 2009, una prova que va ensenyar-mos moltes cosetes a tots els nadadors que vam fer-la.

El perque de les coses,,, el encant de les persones amb les que te relaciones al llarg de tres dies,,, nomes tres,,,,, el plaer de fer el esport que més ens agrada i al mateix temps ajudar a una causa, la FIBROSI QUISTICA, malaltia que tenim que anar ajundant si podem l'any que ve amb la nostra presencia a RESPIRALIA 2010 .

Una meravella, indescriptible,,, una organitzacio meravellosa,, un esforç ple de recompensa.
I com no, Respiralia ens ajuda per a fer natació de fons, gaudint del benestar de les seues aigues,, les aigues de Formentera, on vaig aconseguir nadar uns 44 quilòmetres calcule jo. Tot un repte per mi, doncs mai ho havia fet.

DES D'AQUEST BLOC ,, L'ENHORABONA A L'ORGANITZACIÓ DE RESPIRALIA 2009, I SALUTACIONS PER ALS NADADORS/ES QUE VAU PARTICIPAR AMB MI.

També us anime a que hi aneu l'any que ve.

DES DE CAVALL D'EN BORRÀS FINS A ES MAL PAS ERA LA PRIMERA ETAPA.

El dia 3 va començar amb força,, tots nosaltres vam coneixer els equips amb els que formavem part,,, al meu equip havia gent de Gandia, Torís, Palma de Mallorca, Eivissa, València, gent de tot arreu,,, i el nostre capità era un xic que l'havia feta tres vegades, experimentat, Joan Antoni de Palma de Mallorca.

La jornada del matí vaig nadar 3 hores i mitja de tirada, cap a les 13'20 vaig cap al vaixell que ens porta,,, el Capità Jack, pensant que era hora de dinar,, tenia una fam que menjaria el barco sencer us ho puc asegurar,, jeje,,, pero cansat no hi estava,,, estava molt content,,, uns paratges meravellosos.

A la vesprada vaig nadar 2 hores i mitja més,,, tota la vesprada al complet,,, tot un orgull poder dir que he nadat 6 hores en un dia,,, mai a la vida ho havia fet ,,, els muscles els tenia tocats ja,,, pero el millor encara estava per arribar,,, per al dia 4 tocaba pasar per el Far de la Mola i volia fer si podia ser part de la etapa al complet.

ARRIBAVA EL DIA 4 , avui el vaixell sortia a les 8'15 des del port de la Savina, ens portava a Es Mal Pas on començava la segona etapa i acabava en la Platja dels Pujols.

Decideixo tirar-me desde primer hora,,, en Es Mal Pas fins a Es Copinar, unes 2 hores de natació, on pateix dues picades de meduses,,, unes meduses que ja tenia advertides,, xicotetes pero valentes,,, al contacte amb la pell fan com una descàrrega petita electrica,,, i el que s'ha de fer es netejar amb aigua salada, mai dolça, dons rebentariem les bambolles que fan al picar-nos i fer pitjor la picada, despres una bona pomada antimeduses i a nadar.,,,,, i per la vesprada me tire al Pas de la Mola,, envoltat de un magnific paisatge, amb el pas pel davall del Far de la Mola inolvidable,,,, allà a uns 180 metres d'alçada dalt de les roques el Far, dominant la mar,,, insuperable el trajecte,,, nomes pasar el Far puje al vaixell per tornar a nadar en la platja dels Pujols,,, pense que per avui no tinc que forçar mes els muscles,,, demà ens espera el últim dels escalafons,,,, la culminacio de la Volta a Formentera.
Aquesta nit, tenim una torrà i entrega de diplomes acreditatius als nadadors participants de la prova per l'organització a una plaça de Formentera amb un pas de fotos.

Dia 5 diumenge, el vaixell surt a les 8'15, ens porta fins la PLATJA DELS PUJOLS I LA ETAPA ACABA ON COMENÇA,,, EN CAVALL D'EN BORRÀS, a l'extrem nord de l'illa de Formentera podem viure un moment fascinant,,, Es Pas, un moment en el que creuem entre dues illes,,, a peu,,, nomes pasa a Formentera,,, us ho puc assegurar,,, arriba un moment en el que al nord de l'illa, al girar, tenim que creuar per un pas,, entre dues illes,,,, on es posem en peu els nadadors,,, alli ens fan esperar als que van darrere i ens fan una foto l'organització,, magnifica estampa del moment que mai oblidarem cap dels que vam fer possible la X Volta a Formentera Respiralia '09, al igual que l'arribada per equips a la platja dels Pujols,,, on vam rebre entre forts aplaudiments als responsables d'aquest event,,, el equip de FQ de les Illes Balears i al Equip de FQ Nacional, moment que molta gent mai oblidarà, us ho dic de debó.

Finalment queda la tornada,, Carmela i jo, anem cap a l'institut, ens dutxem i agafem les bicis amb les maletes, ens anem cap al Port de la Savina, on tenim el vaixell que ens portara cap a Eivissa, una vegada alli, tenim que anar cap al Port de San Antoni, a 17 quilòmetres, aixi que a pedalejar s'ha dit,,, i arribem 15 minutets abans de que el vaixell de Baleària ixca cap a Dènia, on tinc el cotxe esperantme per anar cap a Torís, on arribe cap a les 12 de la matinada.

LA VERITAT ES QUE HA SIGUT UNA EXPERIENCIA INOLVIDABLE,,,,,, ESPERE PODER TORNAR A FORMENTERA, A RESPIRALIA, I DE NOU, DES D'AQUEST BLOC, L'ENHORABONA A L'ORGANITZACIÓ.