27 jul 2009

XVII TRAVESSIA PENÍSCOLA-BENICARLÓ




El dissabte dia 25 , dia festiu al meu poble,, per la vesprada cap a les 20'00 h , men vaig direccio a Benicarló, alli me esperen Selina, Jesus i Eduardo, tots tres estarem al mateix hotel on tinc que fer nit, doncs diumenge a les 7'00 h , a la Llotja del peix de Benicarló, tenim que estar tots els nadadors que participem en la prova, la Clàssica de Natació Peníscola Benicarló de 8500 metres de distancia.

Una vegada a Benicarló, quedem per sopar Selina, Eduardo Jesus i la seua dona Carmen, alli, Selina ens conta els preparatius del seu gran projecte de la temporada,, EL PROJECTE DE MAJOR ENVERGADURA PER A CAP NADADOR,,, LA TRAVESSIA DEL CANAL DE LA MÀNEGA,, on si el creua, serà la SEGONA NADADORA ESPANYOLA A ACONSEGUIR AQUEST REPTE ,, JO ESTIC SEGUR QUE HO PODRA FER, SELINA ES UNA EXPLENDIDA NADADORA.

Tindra que nadar 32 quilòmetres a mar obert a aigues del Atlàntic, tot un Everest per als nadadors,, el HIMALAYA , COM BE S'ANOMENA AQUESTA PROVA EN NATACIÓ A MAR OBERT.

ÀNIM SELINA, TORIS I TOTS ELS QUE ET CONEGUEM ESTA AMB TU.

Només som 44 nadadors, també veig a Lluis , un xic de Bunyol que coincidim a alguna travessia que altra , de quan en quan. I com que ell no pertany a cap club de natació , s'inscriu com a " piscina de Buñol" .

La prova una vegada tots correctes inscrits i comprovats, ens traslladen cap a la platja del castell de Peniscola, lloc on ens donaran la sortida.

Jo porte el dorsal numero 110, unes ulleres de recanvi per si de cas, i tres sobres de gel de glucosa, per a la travessia. Tot ficat al banyador.

Ens posem la vaselina i un gel per a que els muscles entren en calor,, i no sofrisquen cap lesio, o almenys evitar-les, escalfem, i cap a les 9'00h ve el battle de Peníscola per donar la sortida.

Te la veu fotuda,, es jove i jo per mi ha estat de festeta, aixi que decideix, donar la sortida baixant la ma sense dir res,, esta totalment afonic el battle, jeje.

Eduardo, esta de reporter, trau les fotos, i ens fa un video de la sortida, Jesus i jo anem a anar paralels, i al paset,, es una travessia de les mes dures que he fet mai, tots li tenen gran respecte. Aixi que dit i fet, sortim tots dos sense preses, fent técnica, i controlant les respiracions, patades, etc.

Als 30 minuts de nado, doncs porte jo el cronòmetre posat, decideix-ho parar, i ens prenem la primera glucosa, portem un kayak per tres que erem, i ens donen liquid, aixi que continuem una vegada l'operacio feta.

El mateix fem quan portem 1h 10' , i l'ultim quan es portavem 2h 05', faltant uns 1500 metres calculavem,, doncs veiem ja el espigó del port de Benicarló, les oles havien començat a posar-se valentetes, feia vent ja, pero tot i aixo, com que veia jo el temps que portavem, havia decidit desde primera hora, anar endavant, tirant del grup, ... Deixem despenjat al xic que venia en nosaltres, al igual que agafem durant la travessia a un grup de quatre que havia eixit molt fort,, pero tot es sap,, les travessies de llarga distància se jugen en el cap,, i aixo vam fer Jesus i jo, finalment fem un temps de 2h 39',arribavem a la platja del Morrongo ,la META, tot un record per nosaltres,, l'any passat vaig ferla amb un temps de 3h 48', increible la diferencia veritat???? tot es per l'estat de la mar, i perque l'any passat havia acavat d'eixir d'una lesio en el muscle,, aixi que tot se nota,, entrenametn que he fet enguany junt al muscle que el tinc recuperat,,, i l'estat de la mar acompanyant,, en fi,,, aixo es nadar en mar obert.

Ens fan entrega de trofeus, on rep una copa, i un diploma acreditant que he acabat la prova i el temps que he fet, amb una samarreta conmemorativa i uns detallets.

Selina, queda la quarta, tot i fer un temps de 2h 19', esta feta una campiona, però en la Clàssica , no tenen el costum de fer mes que dos categories,, la femenina i la masculina,,, havent guanyat la prova dos nadadors del Club Natació Vinarós.

ARA, DE CAMI CAP A TORÍS, SELINA PENSANT AMB EL CANAL, I NOSALTRES AMB EL MAJOR REPTE,, EL PROPER DIA 23 D'AGOST A CULLERA,, 1er CAMPIONAT AUTONOMIC DE LLARGA DISTANCIA BADIA DE CULLERA 10 QUILOMETRES,, si la mar m'ho permet,,, i esta com aci,, pense que en 3h 30 ' podre fer-los, ja vorem el important es acabar.

EL MES A PROP QUE TINC ES MONCOFA I LA 2ª EDICIÓ DE LES 24 HORES DE TORIS, EL DIA 7 CAP A NAVIA.

No hay comentarios: